Vragen over de moord op de 70-jarige Fenny

Allereerst gaan onze gedachten uit naar de nabestaanden. Fenny is vermoord tijdens een inbraak in haar woning. De Damsterbuurt en Groningen is geschokt.

Het blijkt nu dat het gaat om een asielzoeker uit Budel en dat de verdachte verbleef op de slaapboot aan het Eemskanaal.
Onze vrees die wij als PVV hadden toen de slaapboot werd neergelegd is helaas waarheid geworden. De buurt voelt zich al langer onveilig en voor deze moord  zijn meer incidenten geweest van inbraak.

De buurt geeft aan dat zij het idee hebben dat de buurt een afvoerputje is geworden. Nu er grote onrust is ontstaan na deze gruwelijke moord, gaat de gemeente in gesprek met de bewoners. De PVV wil weten wat de gemeente daadwerkelijk gaat doen zodat de veiligheid enigszins gegarandeerd wordt, zodat dit soort zinloze moorden worden voorkomen.

De PVV heeft de volgende vragen aan het college.

1. In kader van de veiligheid was verdachte in beeld bij de politie en de gemeente? En hoe heeft het kunnen gebeuren dat deze verdachte zo vrij rondliep?
  2. De buurt wil graag weten wat de toedracht is geweest van deze moord? Zij willen weten hoe gevaarlijk het is om in Holtstek te wonen.
  3. De PVV wil al langer vanwege de veiligheid dat de tijdelijke AZC’s en slaapboten worden gesloten. Overweegt het college vanwege de veiligheid om deze locaties aan het Eemskanaal te sluiten? Zo neen, waarom niet? Wat vindt het college belangrijker; de veiligheid van Groningers of de opvang van asielzoekers?

Bron: https://dvhn.nl/groningen/Verdachte-die-Groningse-Fenny-70-ombracht-heeft-bekend-28231896.html