Maak van de kermis ook een feest voor de exploitanten

De augustus-kermis in de binnenstad heeft van oudsher een grote aantrekkingskracht en brengt naast een hoop gezelligheid ook veel mensen op de been. De Partij voor de Vrijheid vraagt aan het gemeentebestuur om tijdens het Groningens Ontzet geen pachtgeld te vragen aan de kermisexploitanten. Voor hen zou dat dé kans zijn om het leed van gemiste inkomsten toch enigszins te verzachten.

Het afblazen van de mei-kermis is voor kermisexploitanten een grote klap geweest. Velen hebben grote investeringen gedaan, maar hebben tijdens de lockdown geen cent kunnen verdienen. De PVV zou daarom ook graag zien dat het gemeentebestuur, gelet op het afblazen van de paardenkeuring op de Ossenmarkt, besluit om deze locatie beschikbaar te stellen voor kermisattracties. Dit zodat er meer exploitanten een plekje kunnen bemachtigen in de binnenstad tijdens de kermisdagen.

De PVV is erg verheugd met het nieuws dat ondanks de corona-crisis veel activiteiten rond het Groningens Ontzet toch door kunnen gaan. Groningen is wel weer toe aan een feestje na de lockdown en alle andere vervelende maatregelen van de afgelopen maanden. Er wordt eind augustus een veilige kermis opgebouwd, die aan alle nu geldende maatregelen zal voldoen.

Augustus 2020