Wij steunen de horeca en initiatieven tot verantwoord open gaan.

Bij verschillende horecagelegenheden in onze provincie gingen op maandagavond 7 december 2020 om 19.00 uur de lichten aan als teken van leven. De ondernemers komen op deze wijze in actie tegen de verplichte sluiting van hun zaken. Zo ook in onze mooie stad.

Men maakt zich grote zorgen dat als de horeca straks weer open mag, er veel horecazaken niet meer zullen bestaan. De steun van de overheid is namelijk niet voldoende. Veel ondernemers weten niet meer hoe ze de winter door moeten komen. Er is geen perspectief. De PVV fractie staat pal achter de horeca en steunt ook alle initiatieven tot verantwoord open gaan. Ook voor het initiatief dat horeca ondernemers nu nemen om 17 januari toch open te gaan, of het nu mag of niet, heeft de PVV fractie begrip.

Gisteren bereikte ons ook het bericht vanuit een geheime RIVM-notitie over de horeca. Nu blijkt dat een restaurantbezoek veiliger is dan thuisbezoek. En dat is logisch. Restaurants zouden wat ons betreft daarom het liefst morgen maar in elk geval voor de kerst allemaal open moeten. De horeca hanteert de coronaregels strikt waardoor samenkomen in de horeca een stuk veiliger is dan bijvoorbeeld thuisbezoek.

De Partij voor de Vrijheid vraagt daarom het gemeentebestuur de horeca maximaal te steunen en alles in het werk te stellen om de restaurants op korte termijn open te laten gaan.